OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

Predchádzajme poruchám učenia

PRE PREDŠKOLÁKOV:  (Podporné a preventívne programy)

  Príprava na správne čítanie  pre deti predškolského veku so zameraním na rozvíjanie „predčitateľských“ schopností a reči dieťaťa – fonematické uvedomovanie. Je to metóda zlepšujúca schopnosti dieťaťa pre čítanie a  pomáha predchádzať problémom  po nástupe do školy, zlepšuje  komunikačné schopnosti dieťaťa, zlepšuje fonematický sluch a diferenciáciu, schopnosť sluchovej analýzy a syntézy.

  Príprava na správne písanie  pre deti predškolského veku, príprava jemnej motoriky ruky dieťaťa,  správny úchop a pohyby ceruzou, stimulácia koordinácie pohybov - Cvičenia grafomotoriky. Cvičeniami sa vytvára pevný základ pre tvar písmen a ich uplatnenie v písaní po vstupe do školy.

  Predchádzajme poruchám učenia – programy pre deti od predškolského veku od 5-7 rokov , súbory úloh, ktorými sa zisťuje, že v ktorých oblastiach by mohlo mať vaše dieťa problémy pri učení a následné zábavné programy nácviku, zamerané presne podľa potrieb vášho dieťaťa. Cvičenia sú zaujímavé, hrové, rozvíjajú najmä tieto oblasti: zrakové vnímanie, sluchové vnímanie, zrakovú  pamäť, sluchovú pamäť, motoriku úst pri hovorení, koordináciu ruky a oka, priestorovú a pravo-ľavú orientáciu a vnímanie vlastného tela, pochopenie a osvojenie si princípu postupnosti, spájanie zrakových, sluchových a pohybových vnemov. Cvičením je možné tieto schopnosti zlepšiť. 

PRE ŠKOLÁKOV:     (Podporné a preventívne programy)

  - Vyšetrenie pravopisných schopností – pre deti mladšieho školského veku

   - Diagnostika ortografie. Súborom testov sa zisťuje miera zvládnutia istého špecifického
    pravopisného javu v slovenčine, podľa toho, čo by dieťa malo mať zvládnuté v ročníkoch
    1.-4. ZŠ, hoci testy možno použiť aj u detí vyšších ročníkov. Výsledky potom slúžia
    na cielené plánovanie intervencie. Podľa výsledkov sú zamerané aj cvičenia.

  - Predchádzajme poruchám učenia – programy pre deti školského veku v prvom ročníku,
  
súbory úloh, ktorými sa zisťuje  úroveň rozvoja základných funkcií,  ktoré by mohli mať
    vplyv na problémy pri učení a prejavovať sa ako poruchy čítania, písania, počítania,
    sústredenosti, vytrvalosti, ale i správania. Podľa výsledku diagnostiky sú následné programy
   nácviku 
zamerané presne podľa potrieb vášho dieťaťa a dochádza k postupnému odstraňovaniu
    problémov. Cvičením je možné tieto schopnosti zlepšiť. Cvičenia sú pravidelné, pre dieťa
    zaujímavé, konkrétne zamerané na nápravy tých funkcií, ktoré treba ešte rozvinúť a zároveň
    sa naučia svoje schopnosti čo najlepšie použiť pri učení.